У динамічному бізнес-середовищі конфлікти, що виникають внаслідок непорозумінь між сторонами, наприклад клієнтами, постачальниками, підрядниками та персоналом, неминучі. Медіація спрямована на подолання цих проблем шляхом привнесення чіткості та об'єктивності до складної ситуації - у надії допомогти зацікавленим сторонам знайти спільну мову та винайти взаємовигідне рішення.
На відміну від звернення до суду, кваліфікований бізнес-медіатор полегшує цей процес, ставлячи правильні запитання, вивчаючи варіанти з різних кутів зору, і обговорюючи конструктивне врегулювання, про яке обидві сторони можуть домовитися.
Бізнес-медіація є найшвидшим підходом до розв'язання ділових спорів.
Світова тенденція демонструє, що компанії будь-якого розміру постійно працюють над застосування медіаційних підходів до вирішення конфліктів, які можуть допомогти зменшити використання надвитратного арбітражу та затяжного судового розгляду.
Тож бізнес-медіація - чому вона «бізнес»?
Хоча посередництво часто розглядається в контексті особистих або сімейних суперечок, представники компаній також розуміють, що послуги медіації доступні для вирішення спорів, пов'язаних з бізнесом, який поціновують та у якому відносини мають найбільше значення – або, навіть, є серцем самого бізнесу.
Зрозуміло, що у бізнес-медіації є певні відмінності від інших різновидів медіації – робота з діловою інформацією, інший рівень емоційного навантаження, потреба у специфічному фокусі та оперативності віднайдення рішення.
Саме у бізнес-медіаціях час – це гроші, отже, на відміну від сімейних та організаційних спорів, бізнес-медіація не може тягнутися тижнями та роками.
Як альтернатива дорогим судовим процесам, медіація пропонує підприємствам більш дешевий і швидкий спосіб вирішення цивільних спорів, які також спрямовані на збереження відносин.
Судовий процес має цінність і часто є необхідним, але це не єдиний спосіб… Простіше кажучи, медіація є більш ефективним та економним процесом вирішення проблем, коли сторони, що мають конфлікт, працюють разом, щоб знайти рішення.
Бізнес-медіація не схожа на господарський процес. Медіація не є системою правил, а скоріше засобом комунікації. Вона не передбачає подачі документів, відкриття або виступу в суді, і це не вимагає тривалого очікування або високих витрат.
Натомість, медіація є менш формальним, доступним, гнучким процесом, який зазвичай передбачає зустрічі сторін разом з медіатором на «нейтральній території» для спільного вирішення проблеми.
Професійний бізнес-медіатор володіє низкою комунікативних засобів, які мають на меті допомогти сторонам конструктивно провести переговори щодо спору між ними та відновити або, навіть, зміцнити відносини між ними.
Звичайно, не кожен медіатор впорається з бізнес-конфліктом, бо для цієї мети, окрім професіоналізації власне у медіації, бажано мати відповідний діловий досвід та освіту, розумітися на особливостях галузі тощо.
Чому бізнес- медіація?
✔️По-перше, більшість компаній, які пройшли медіацію, повідомляють про високий рівень задоволеності, оскільки вона забезпечує приватне та конфіденційне середовище для вивчення варіантів, не створюючи негативної інформаційної кампанії на ринку.
✔️По-друге, залучені сторони мають впевненість у процедурі та ключовий контроль над кінцевим продуктом - на відміну від ризиків та невизначеностей арбітражу та судової тяганини.
✔️По-третє, надзвичайна гнучкість механізму медіації дозволяє медіатору легко пристосовуватися до задоволення потреб усіх сторін і оперативно вирішувати поставлені бізнес-питання питання. Рішення, які не могли бути знайдені, якщо справу було б передано до суду, можуть бути виявлені в медіації природним шляхом.
Оволодіти навичками бізнес-медіатора ми можете на програмі УЦМ Бізнес-медіатор, Wirtschaftsmediator/in