UMC offers negotiation and mediation programs.

The main objective is to develop negotiation skills, including mediation with the participation of a mediator.
The training is conducted by trainers who are members of the CEDR International Network of Trainers (UK), accredited as CEDR mediators in the framework of a joint project of the International Finance Corporation (World Bank) and kmbs. Trainers also have experience in commercial, organizational mediation, family spheres.
Among our graduates are representatives of Belarus, Kazakhstan, Moldova, Tajikistan, Russia.
If you choose a school or trainer to qualify as a mediator, we advise you to inquire as to where and how the mediation trainer qualification is obtained and whether the trainer has adequate mediation experience.

Завантажити "Пам’ятка клієнту. Як витратити свої гроші і час таким чином, щоб отримати якісну послугу"

The course “Basic Mediator Skills” [2 modules of 3 days] will be particularly useful for those who intend to provide services as an independent mediator, as well as to provide out-of-court conflict resolution services as a “collaborative lawyer” (independent consultant).

The focus will be on practical exercises and role-playing games in small groups and individual sessions with individual feedback from teachers. Time will be allocated individually to each participant according to their needs.

About 80% of the second module is devoted to simulations of conflicts in various fields of activity. The second module plans to make extensive use of role-playing games, in particular to address many specific issues related to the specifics of mediation in corporate disputes.

The program is aimed at developing participants with the skills of an effective mediator who is:

  • Able to create a mediation-friendly atmosphere;
  • Promotes communication and interaction between the parties;
  • Has perfect process skills;
  • Establishes and maintains an effective working structure for mediation;
  • Manages the process and stages of mediation;
  • Has a thorough knowledge of the content of arrangements (working with interests, alternatives, objective criteria);
  • Helps the parties to work out solutions and move to dispute resolution;
  • is a driving force for negotiations and promotes them through active engagement with the parties.

Дата проведення програми:  27 - 29 січня 2020 року.

Програма в рамках напрямку "People Management" (Управління людьми) про управління відносинами й конфліктами в організації (3 дні).

Програма "Організаційна медіація та розвиток компетенцій співробітництва для менеджерів" - буде особливо корисним для менеджерів, які відповідають за оптимізацію витрат на управління конфліктами в компаніях, мотивацію персоналу та беруть участь у складних розмовах в компанії.


Мета програми:

  • Надати знання щодо необхідних медіаційних компетенцій, таких як управління відносинами, процесом переговорів, одночасно концентруючи увагу на змісті питань, що обговорюються
  • Відпрацювання навичок прийняття управлінських рішень, які базуються на інтересах залучених до процесу переговорів в організації сторін
  • Відпрацювання навичок ефективного вирішення конфліктів між співробітниками, та між організацією та клієнтами, партнерами
  • Сформувати у учасників розуміння, що застосування медіаційних компетенцій заощаджує час менеджера, покращує мотиваційний клімат в організації, підвищує вірогідність самостійного виконання досягнутих домовленостей, що в цілому впливає на зменшення вартості конфлікту для компанії і підвищення її конкурентоздатності

Дати проведення програми: 20 - 22 січня 2020 року (1 модуль), 10 - 12 лютого 2020 року (2 модуль), 23 - 25 березня (3 модуль).

Програма задумана і впроваджується як тренажер для тих, хто бажає вдосконалити свої навички переговорів і розширити поле своїх можливостей.

Розроблена на основі Гарвардської переговорної моделі з урахуванням специфіки України та власного досвіду викладачів з проведення переговорів за інтересами, в т.ч. як посередники (медіатори).

Спрямована на отримання знань по моделі переговорів за інтересами, відпрацювання навичок роботи з елементами моделі, відпрацювання технік перемовників, а також відпрацювання навичок управління процесом переговорів.

The training program will provide participants with the ability to professionally mediate in a business environment. Participants will gain knowledge of the basic methods and techniques of mediation, which are particularly relevant to management and work, as well as solid professional knowledge of business mediation, theoretical and cognitive bases in interdisciplinary and international issues. Personal experience is deepened and analyzed through role play, teamwork, supervision and internship. The content of the program is based on the ethical and professional principles of the Federal Association "MEDIATION e.V. (VM) », Germany. 

The duration of a program is March 30 -- April 1, 2020

«How can I cope with my emotions in my professional and personal life? How can I avoid stress without reducing the intensity of my work? What to do with the aggression?» - Many people have been thinking about these issues for years to no avail. Because they are looking for the answers in a wrong place.

During the program we will see where to find them; we will separate reality from illusions, search for answers and find new questions. We will look for the resource not inside, but within ourselves.

As a result, participants will gain a greater understanding of themselves and the nature of other people's reactions, receive several self-regulation techniques and guidance for their further development.

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

Календар подій

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Новини

РОЗШИРЯЄМО ГОРИЗОНТИ СПІВПРАЦІ: МЕМОРАНДУМ З ГРУПОЮ ВИПУСКНИКІВ УЦМ

02.03.2020
Підписано Меморандум про співпрацю між Українським Центром Медіації в особі Єрьоменко…

БАЗОВІ НАВИЧКИ МЕДІАТОРА, ЛИПЕНЬ 2019

01.07.2019
5d11ce52ea5413690c6995495cd90945
«Якщо у Вас немає глибин, які у Вас можуть бути висоти?» - К. Юнг Програма Базові навички…

ЕМОЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ: СКЛАДОВІ ПРОДУКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

01.07.2019
4e3540dbf407785323c6168f2dc50104
● Як мені впоратися зі своїми емоціями в професійному та особистому житті? ● Як уникнути…

Підпишіться на розсилку

Subscribe

Contact Information


Ukraine, Kyiv, Voloska 8/5 str.
4 NaUKMA building, 4th floor
tel.:+38 (044) 490-66-35
fax:+38 (044) 425-77-81
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Any part of these materials cannot be reflected or used in a different way
in any other form without a written consent of the people who possess copyright.

© 2009, Ukrainian Mediation Center
[UMC], kmbs